יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

ניוזלטר או דיוור אלקטרוני חינם

*זוהי סקירה כללית של מערכת מיילצ'ימפ- מערכת שליחת דואר אלקטרוני \ ניוזלטרים בחינם לרשימות קטנות.
הכתוב כאן בא כהמלצה אישית, ומניסיון אישי. (זהו אינו "מדור פרסומי" אלא המלצה כנה)

בישראל ישנן 2-3 חברות גדולות שעוסקות בניהול רשימות תפוצה במיילים, ביניהן רב-מסר ואינוויז.
הבעיה היא שלעסקים קטנים שמנסים לבדוק את השיטה של עבודה עם ניוזלטרים, לא תמיד משתלם לקנות בנק דיוורים גדול, וודאי שלא בניהול רשימות תפוצה חדשות וקטנות, כאשר קצב הגידול שלהן הוא איטי,
לכן בחרתי להציג לכם פתרון מעולה לניהול רשימות תפוצה, בחינם, שנותן את הניהול הכי מקצועי שאני מכיר בתחום.

פרדי השימפנזה של מיילצ'ימפ

לשירות קוראים MailChimp -והוא אחד הגדולים שאני מכיר.
היתרון הגדול שלו הוא שהמערכת חינמית למועדונים קטנים, עד 2000 (אלפיים!) חברים שאליהם תוכלו לשלוח סה"כ 12,000 דיוורים כל חודש.
לא צריך לתת כרטיסי אשראי, לא צריך להתחייב, ללא תקופות ניסיון והגבלות כאלו .. ממש חינם!

במיילצ'ימפ נותנים לנו לנהל את רשימת התפוצה בצורה קלה -
אפשר ליצור טפסי הרשמה, פלאגינים לוורדפרס- עשרות טמפלייטים לניוזלטר שאנחנו רוצים להכין,
או ליצור טמפלייטים חדשים לגמרי מכלום, ניתן לשלוט בתשובות אוטומטיות למייל, ניהול אנשי הקשר וכו'.

השלבים ליצירת רשימת תפוצה ומשלוח דיוור מעוצב מעולם לא היו פשוטים כל כך!
פשוט נכנסים, יוצרים רשימת תפוצה - אפשר לקלוט חברים אחד אחד, או מאקסל, או בקופי-פייסט לאתר,
לאחר מכן בוחרים עיצוב ועורכים אותו - מעדכנים טקסטים, כותרות-
וזהו! יש לנו דיוור!

המערכת נותנת לבחור הגדרות לדיוור, חיבור אוטומטי עם הפייסבוק שלנו, טוויטר,
אם אתם בעלי אתרים - אפשר לסמן שהקישורים מהדיוור יופיעו לנו בצורה פשוטה בגוגל-אנליטיקס, כך שנזהה מאיזה דיוור הגיעו הגולשים (נהדר לבחינת תוצאות!), חיבור למערכות נוספות ועוד ועוד.

אם תרצו לשלוח מייל נוסף - תוכלו להשתמש בתבנית שבחרתם לעצמכם קודם או להשתמש בחדשה.

לאחר שכבר שלחתם את הדיוור שלכם לגולשים, אתם מקבלים סטטיסטיקות מלאות -
מי פתח את המייל, מי נמחק מהרשימה, מה יחס פתיחות המייל לפי סוג התעשיה אליה משתייך העסק שלכם,
על איזה קישורים לחצו בפנים ועוד המון פרטים.
צילום מסך סטטיסטיקות של דיוורים

הסטטיסטיקות נשארות תמיד, ונותנות לכם עם הזמן גם השוואה של הדיוורים שלכם בינם לבין עצמם, כך שתראו איזה דיוור הצליח יותר ואיזה סוגי קישורים ונושאים הגולשים שלכם יותר אוהבים.
אופציה נוחה מאוד נוספת - יש גם אפליקציה לסלולאר, שנותנת את כל החלק של הדו"חות בנייד. עוזר מאוד למעקב.

למערכת מיילצ'ימפ אפשרויות נוספות, חלקן בתשלום ורובן בחינם, כדאי לנסות ולהתרשם.

אני משתמש במערכת למעלה משנה, ומרוצה מאוד.
ממליץ לכל מי שרוצה להתנסות בניהול רשימות תפוצה לנסות אותה.
*שימו לב, כמו בכל תוכנת דיוור - גם להם יש בעיה קלה עם גולשי וואללה, שלא תמיד\לא כולם מקבלים את הדיוור, והוא יכול לעבור לספאם. אני לא יודע להסביר מה דפוק בדיוק אצל וואללה, אבל ככה זה.

הערה שניה -מומלץ לכתוב את נוסח הדיוור בNOTEPAD (עורך טקסט) אחר, ולהדביק לתוך המערכת את הטקסט נקי,
ובה רק לעצב אותו, כיוון שמדי פעם אם שוכחים לשמור את העריכה שעשיתם, אתם תאבדו את הנתונים.

הערה אחרונה - באינטרנט אקספלורר שמתי לב שיש מדי פעם תקלות באתר של מיילצ'ימפ. בכרום לא היו לי בעיות שם, ואני ממליץ להשתמש באתר הזה בכרום.

כתובת מיילצ'ימפ: http://mailchimp.com

לוגו מיילצ'ימפ

אם נתקלתם בבעיה במערכת, או סתם רוצים עזרה\דיעה, תוכלו לפנות אלי כאן,
אני מנהל את רשימת התפוצה של אתר פורקידס שם - www.forkids.co.il - דפי צביעה לילדים.
 

12 תגובות:

  1. הי,
    הקמתי תבנית חשה וכל הצד העיצובי עובד יופי, יש לי בעיה שהוא לא מקנפג לי את האימייל של החברה. כנראה שאין סינכרון עם השרת. העניין הוא שאני לוחצת על קבלת ססימא לעידכון אבל המיל לא נשלח אלי מהמערכת. מה שלא מאפשר לי לשלוח מייל לכל החברה.

    אשמח מאוד לעצתך!
    תודה
    דנית 054-2307796

    השבמחק
  2. דנית שלום,
    את צריכה לבצע אימות כתובת המייל במערכת, כדי שהמיילים יצאו ויגיעו כביכול ממנה.
    ברק.

    השבמחק
  3. הי ברק, בנית תבנית, עפ קוד שלי, הכל עובד נהדר אבל באאוטלוק זה עושה בעיות. לצערי ללקוח שלי האאוטלוק ממש חשוב. יש לך מושג אולי מה עושים אני נואשת!
    תודה.
    יאנה

    השבמחק
    תשובות
    1. יאנה שלום,
      לאאוטלוק החל מגרסת 2007 וגם ללייב מייל אין מנוע CSS\HTML כמו לדפדפנים (מטעמי אבטחה). היכולות של המיילים מוגבלות.
      רוב הטעויות שאני נתקל בהן קשורות ל BACKGROUND IMAGE שלא נתמך באופן מלא ולא עבור כל אובייקט, אבל יש עוד הבדלים.
      תנסי לקרוא קצת על הנושא וכך תוכלי לבנות טמפלייט נכון.
      כאן יש רשימה להורדה של יכולות - http://i3.campaignmonitor.com/assets/files/css/campaign-monitor-guide-to-css-in-email-sep-2013V2.pdf?ver=2004&_ga=1.91656083.846807259.1387718323

      אבל תוכלי למצוא עוד הרבה מדריכים בנושא.

      מחק
  4. הי ברק, תודה רבה לך על הרשימה הזאת!
    התחלתי לעבוד קצת על האתר, ונראה בינתיים נהדר. השאלה היא אם אפשר לערוך את הדף כך שהוא יאפשר כניסה לעמוד נוסף. נניח שבדף אני שמה אופציה ל"קרא עוד" ואז מי שלוחץ על הקישור, מקבל את המידע הנוסף (לא קישור לבלוג או לאתר אחר, אלא במסגרת הניוזלטר עצמו). מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי.
    תודה!

    השבמחק
  5. עד כמה שאני מכיר אין אפשרות כזו, את בעצם צריכה שיהיה לך אתר כלשהו או שירות אחסון כלשהו שמחזיק את המשך הכתבה שאת רוצה לשים.
    את יכולה לפתוח בלוג חינמי (כמו כאן למשל, בבלוגספוט) ולהעלות בו כתבות, ואליהן לקשר ב"קרא עוד".

    השבמחק
  6. האם זה עדיף על גטרספונס?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מיכל,
      לא ניסיתי את גט רספונס, היתרון המשמעותי של מיילצ'ימפ על רוב המערכות - נותנים לך לנהל בלי תשלום מועדון עד 2000 חברים ועד 6 משלוחים אליהם בחודש.

      מחק
  7. היי ברק!
    תודה על המידע!
    התחלתי להשתמש במיילצ'ימפ, לאחר שאספתי רשימה ארוכה של חברות שיתעניינו בשיתוף פעולה עם הסטודיו שלי.
    מן הסתם קיימת האופציה של הסרה מרשימת הדיוור, אבל המערכת מאלצת אותי לוודא שכל נמען נתן את הסכמתו ע"י טופס.
    מן הסתם המייל הראשון יגיעו לכולם ורק לאחר מכן לאלו אשר יתנו את הסכמתם.
    האם יש דרך לעקוף את המגבלה הזו?

    השבמחק
    תשובות
    1. רק אם את קולטת נמענים אחד אחד צריך "לאשר" הסכמתם.
      יש אפשרות של העתקה מאקסל -
      את מרכזת את כל הרשימה שלך באקסל,
      ואז מסמנת את הטורים ועושה קופי פייסט לתוך דף הקליטה,
      או עושה ייבא לקובץ, ובכל מקרה - מסמנת איזה טור של האקסל שהדבקת\קלטת מתאים לאיזה טור במיילצ'ימפ.
      בהצלחה! :)

      מחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק